רכב תחתון אינו מושפע כשהרכב העליון חונה או כשמוצא מהמתקן– הרכב התחתון מוחנה כמו בכל חניון סטנדרטי. רק למקום החנייה העליון יש מגש משלו. אם מקום החנייה התחתון תפוס, אז הנהג של הרכב השני צריך להפעיל את המערכת על מנת לאפשר לו לחנות במקום החנייה העליון. כשהמתקן מופעל המגש יוצא מחוץ למבנה ומונח לפני מקום החנייה התחתון. אז הנהג של המכונית השנייה מחנה את המכונית שלו על המגש ויוצא מהמכונית. לאחר מכן, הנהג שוב מפעיל את המערכת להעלאת המגש חזרה למקומו מעל לרכב התחתון. כשהנהג מעוניין להוציא את הרכב העליון הוא שוב מפעיל את המערכת להורדת המגש העליון הנושא את המכונית שלו עליו בחזרה לקרקע. במהלך כל תהליך חניית והוצאת הרכב העליון, הרכב התחתון אינו מוזז או מושפע כלל.
נוח וקל לשימוש – הנהג מפעיל את המערכת בעזרת כפתור הפעלה, שלט, מפתח מיוחד, כרטיס דיגיטלי, אפליקציה מהטלפון הנייד או באמצעות מערכת הפעלה אחרת.
מערכת בטוחה – המערכת נעצרת באופן אוטומטי ברגע שהיא מזהה מכשול כלשהו בדרכה (לדוגמא עובר אורח ההולך מתחת למגש הזז). ברגע שמסירים את המכשול המערכת תחזור לעבוד. המערכת מתריעה בפני העוברים ושבים שהיא פועלת באמצעות השמעת צופר והבהוב של אורות. המערכת בטוחה ויציבה. המערכת עומדת בתקני הרעש המקובלים.
חניון קרקעי וחניון תת קרקעי – ניתן להשתמש במתקן מסוג זה בחניון קרקעי ו/או בחניון תת קרקעי. (הערה: חשוב לציין שגובה החניון התת קרקעי עשוי להיות גבוה יותר מזה של חניון תת קרקעי סטנדרטי).