מגדיל את מספר מקומות החנייה – המחסנים הללו יכולים להיות בני מספר קומות תלוי בגודל האתר ותקנות הבנייה.
הנהג יוצא מהרכב והמערכת אוטומטית מחנה את הרכב – הנהג מסיע את הרכב לתוך הלובי ויוצא מרכבו כדי שהמערכת תחנה אותו אוטומטית.
למערכת החנייה יש מעבר מרכזי בין שורות המכוניות החונות.
מערכת החנייה מכילה מעלית ויחידת מרכבה – המעלית זזה בצורה אנכית ואילו יחידת המרכבה זזה בצורה אופקית. בחלק מהמתקנים המעלית מופרדת מיחידות המרכבה, כך שלכל קומה יש יחידת מרכבה משלה. בחלק מהמתקנים יחידת המרכבה והמעלית משולבות יחדיו. במתקנים מסוג זה ברגע שהמעלית מגיעה לקומה שנקבעה ע"י מערכת הבקרה, יחידת המרכבה מוציאה את המכונית מהמעלית ומחנה אותה במקום שנקבע מצדו של המעבר באותה הקומה.
חניון קרקעי או תת קרקעי– בדרך כלל מדובר במבנה עצמאי מעל לפני הקרקע, אך אם התכנון מאפשר זאת ניתן לבנות הכל בתוך מרתף תת קרקעי.